31 Ocak 2014 Cuma

Yemek Yapıyoruz #18


Somon balığını önce buharda pişiriyorum artık. Sonra buhar aparatından alıp marine ediyorum. 1 dilim somon balığını marine ettiğim sosun içine, 1 çay kaşığı nar ekşisi, 1 çay kaşığı soya sosu, karabiber, tuz ilave ediyorum. Daha sonra fırın tepsisine koyuyorum. Arzuya göre üzerine soğan, limon ya da defne yaprağı koyuyorum. 15 dakika kadar 200 derecede pişiriyorum. Böylece, olabildiğince hafif bir fırın somon oluyor :)


Bu balığı balıkçının tavsiyesiyle aldık. Izgara için idealmiş. Güzel balıktı, tadı aynı mezgite benziyordu ki benim en sevdiğim balıktır mezgit. Ama ne yazık ki bu balığın adını unuttum. Neyse ki her hafta farklı bir balık deneme kararı aldık. Artık somon da bizden sıkıldı hakikaten. Bu balığı eşim yaptı :)


Balık sonrası dondurmalı irmik helvası olmazsa olmaz :)


Zeytinyağlı lahana sarması yaptım.


Vee hamurger :) Fena alıştık biz bu hamburger olayına. Hem kolay hem lezzetli.


Tatlı isteğimi muz, üzerine eritilmiş çikolata ve köpük krem şantiyle gideriyorum bazen :)


Teryağlı, sarımsaklı ve dereotlu karidesler. Dereotu çok yakışmadı karidese, bir dahaki sefere farklı bir ot deneyeceğiz.


Seyyar mısırcılar olur ya hani, bardak mısır satarlar. Ben de onlar gibi mısır yapmaya çalıştım. Valla açıkçası hiç de fena olmadı. Küçük bir tavaya konserve mısırı koydum, kısık ateşte ısıttım biraz. Sonra tabağa alıp, içine tereyağı, soya sosu ve pul biber ekledim. Üzerine de mayonez.


Böğürtlen reçeli.


Ve böğürtlen reçelinin dondurma üzerindeki hali :)


Karışık salata.


Bu ay karideslere de sarmış durumdaydık. Birkaç tarif daha var deneyeceğim. Bunda sadece tereyağı ve sarımsak kullandım. Üzerine de çok az pul biber serptim. Yanında avokado püresiyle güzel oluyor. Ama karidesin limonla iyi bir ikili olmadığını farkettik. Çok baskın bir tat oluşturuyor. Limonsuz daha iyi bizce.

3 yorum:

  1. Kuzucuğum epeydir uğrayamamıştım sana, baktım ki güzel bir sofra kurmuşsun, çöktüm başına..Ellerine sağlık benim marifetli kızım..Çok öptüm seni..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim güzel insan :) inşallah birgün aynı sofraya da otururuz. Öpüyorum ben de kocaman :)

      Sil
  2. İnşallah kuzucuğum:)) <3

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...