14 Ocak 2014 Salı

Brezilya'da Mutfak Kültürü: Palmito

Daha önce açai ağacının meyvelerinden yapılan açai tatlısından bahsetmiştim. Yazıya gitmek için tıklayın. Bu yazımda da yine açai ağacından elde edilen palmiye kalbinden bahsedeceğim.


Bir çeşit palmiye ağacı olan açai ağacının genç sürgünlerinin içinde bulunan beyaz etli kısma gelene kadar kat kat soyulmasıyla ortaya çıkan bir yiyecektir. Diğer palmiye ağaçlarından da üretiliyor. Brezilya'daki adı da; palmito.

Palmitonun enine kesiti. Bu şekilde katmanları belli oluyor.

Brezilya'da marketlerde ve pazarlarda konserve kavanozlarda satılıyor. Tadı biraz enginarı andırıyor. Benim gözlemlediğim kadarıyla pizza, hamur kızartması, makarna, salata ve mezelerde kullanılıyor bu yiyecek. Avokado ve konserve mısırla çok lezzetli salatalar elde edebiliyorum :) pirinç sirkesi veya balzamik sirkesi de tamamlayıcı unsur oluyor salatada.

Palmitoyla yaptığım salata
Türkiye'de marketlerde satılmıyor bu ürün ama internette bazı sitelerde "palmiye kalbi" diye satılıyor. Bence denemeye değer.

2 yorum:

  1. Bizim bildiğimiz birşey değil ama ellerine sağlık canım..Afiyet olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Brezilya'nın yemek kültürüyle ilgili azıcık bilgimiz olsun istiyorum. Hangi ülkede yaşıyorsunuz bilmiyorum ama Türkiye'de de internette satışta bu gıda. Bence denemeye değer :) Görüşmek üzere güzel insan.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...