18 Temmuz 2014 Cuma

Yemek Yapıyoruz #21

Uzun zamandır yaptığım yemekleri yazamadım bloğuma. Ama fotoğraflarını çekmeyi unutmadım sanat eserlerimin :) Her ne kadar ömrü en fazla 10 dakika olsa da, ben sanat eseri diyorum süslenmiş tabaklara :)


Muzlu rulo pasta hepimizin klasiklerindendir. Çocukluğumuzun pastası bu sanırım :)


İzmir Köfte'nin farklı şekilde yorumlanmış hali. Yemeklerde kızartmayı çok tercih etmiyoruz eşimle. Her ne kadar daha lezzetli olsa da ağır geliyor bize. O yüzden köfteleri top top yuvarlayıp 200 dereceli fırında 20 dakika kadar pişirdim. Patatesler de öyle. Ve üzerine salça sosu yapıp servis ettim.


Susamlı Haşhaşlı Kurabiye

Malzemeler
  • 100 gr. tereyağı
  • Yarım çay bardağı haşhaş
  • Yarım çay bardağı susam
  • Yarım çay bardağı sıvı yağ
  • 1 çay bardağı pudra şekeri
  • Yarım paket kabartma tozu
  • Aldığı  kadar un
Yapılışı

Öncelikle susam ve haşhaş ayrı ayrı, 15-20 dakika kadar teflon tavada kavrulur. Daha sonra oda sıcaklığındaki yağ ve diğer tüm malzemeler karıştırılarak hamur haline getirilir ve ceviz büyüklüğündeki toplara hafif yassı şekil verilir. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede pişirilir.

Açıkçası bana biraz ağır geldi bu kurabiye. Hem susam hem tereyağı beni pek açmadı ama beğenen arkadaşlarım oldu.



Peru tatilimizde, marketten aldığım toz pakette satılan "mazamorra morada" tatlısını pişirdim evde. Mor mısırdan elde edilen bir tatlıymış. Ben tadını aşureye benzettim biraz. Çok baskın olmayan bir tadı vardı, güzeldi.


Peru'da denediğim bütün lezzetleri evde yapmalıyım diyerek yaptığım guakamole sosu ve yanında peynirli doritos. Kim takar kaloriyi :)


Hazır baklava yufkasından, rulo şekil vererek yaptığım baklava. Şerbetini koyu yapıp, hem baklava hem de şerbet soğukken döktüm. Amacım baklavanın daha uzun sürede yumuşamasını sağlamaktı. İç kısımlara şerbeti çekmesi 6-7 saati aldı ama gayet güzel oldu.


Ceviche tarifini paylaşmıştım bloğumda. Linki burada.


Çiğden rendelediğim pancarı yoğurt, sarımsak, doğranmış ceviz, zeytinyağı ve biraz tuzla karıştırdım. Enfes bir salata.


Bu da evdekileri değerlendirme salatası oldu. Domates, salatalık, kuru soğan, kuru nane, havuç, palmito ve sostan ibaret.


Sarımsaklı brokolili pilav Brezilya'ya ilk geldiğimizde bize çok ağır gelen bir yemekti. Brezilyalılar pilavı genelde sarımsaklı yaparlar. Tereyağında hafif kavrulan sarımsakların kokusu bütün apartmanı kısa sürede sarar. Uzun süre yiyememiştik ama zamanla insan her şeye alışıyor, malum. Şimdi favori yiyeceklerimizden oldu kendisi. İlk deneyen için belki çok güzel gelmeyebilir tadı ama değişik tadları denemeyi seviyorsanız bu pilava fırsat verin derim.

Sarımsaklı Brokolili Pilav

Malzemeler 
* 2 diş sarımsak
* 1 küçük boy brokoli
* 1 yemek kaşığı tereyağı
* 1 yemek kaşığı zeytinyağı
* Yarım su bardağı beyaz pirinç

Yapılışı
Tereyağı teflon tavada eritildikten sonra zeytinyağı eklenir ve küçük küçük doğranmış sarımsaklar kavrulur. Daha sonra yıkanmış pirinçler eklenir ve bir süre kavrulduktan sonra üzerini 2 parmak geçecek kadar su ilave edilir. Bu esnada yıkanmış ve küçük küçük doğranmış brokoli de ilave edilir. Brokoli önceden haşlanmaz, çiğden atılır. Tuzu da eklendikten sonra kısık ateşte pişmeye bırakılır.


Muhallebili milföy tatlısı favori tatlımız oldu ama kolay gibi görünse de biraz zahmetli bir tatlı. Ben bu kadar fazla aşamadan oluşan tatlılarda uğraşmayı sevmiyorum o yüzden bunları eşim yaptı. Muhallebisi alçı gibi katı olursa daha iyi olur böylece milföyler çıtırlıklarını uzun süre korur. Yine de 5 saat içinde tüketilmesi tavsiye edilir. Aralarına da çilek gibi hafif ekşi meyveler çok yakışır.

Muhallebisinin tarifi
1 fincan süt
2 yemek kaşığı un
1 paket toz krem şanti

Yapılışı
 Süt ve un bir tencerede karıştırıldıktan sonra ocağa alınarak kaynatılır. Kıvamlı bir muhallebi elde edeceğiz. Tabii bu benim tercihimdi. Siz daha yumuşak bir muhallebi isterseniz un miktarını yarıya indirebilirsiniz. Kıvam alan muhallebi ılıdıktan sonra toz krem şanti içine dökülür ve mikserle 10 dakika kadar çırpılır. Daha sonra 1 saat kadar buzdolabında bekletilir. Fırında pişen milföylere sürülmek üzere hazırdır artık.


Fincan kadayıf, porsiyonluk olduğu için servisi kolay ve görüntüsü güzel bir tatlı oldu. Bir fincanın içine iyice bastırarak bir miktar kadayız konduktan sonra dövülmüş ceviz konur ve üzerine tekrar bir parça kadayıf eklenir. Daha sonra fırın tepsisine bardağı ters çevirmek suretiyle aktarılır. Üzerine göz kararı erimiş tereyağı dökülür. 180 derecede kızarana kadar pişirilir ve ilk sıcağı gittikten sonra ılık şerbet dökülür.


Hasanpaşa köfteyi de porsiyonluk olması sebebiyle seviyorum, servisi kolay oluyor çünkü :)


Dalyan köfte ve yanında fırında pişmiş patates.
Fırın patates, için orta boy bir patates 220 derece fırında yarım saat kadar pişirilir. Biraz soğuması beklendikten sonra içine biraz tereyağ, tulum peyniri ve kaşar peyniri konur. Tekrar fırınlanır, kaşarlar eriyince servise hazırdır.


Arnavut ciğeri seviyoruz biz. Tabağımızın porsiyonundan belli :)


Bu da misafir sofralarımdan biri.


Peynirli milföy börekler.


Şakşuka. Yoğurdunu tabağın tabanına serdikten sonra üzerine kızartmaları ve domates sosu döküyorum.


Bir arkadaşımdan aldığım humusun tarifini hemen uygulamaya geçirdim. Fena olmadı sanırım :)
Humus, haşlanmış ve kabukları soyulmuş 2 su bardağı kadar nohut ocakta biraz suyla hafifçe ezilerek karıştırılır. Suyunu çektikten sonra el blendırıyla pürüzsüz hale getirilir. 2 yemek kaşığı limon, 1 tatlı kaşığı tahin, karabiber, kimyon, tuz, zeytinyağı ve küçük doğranmış sarımsak ilave edilir. Üzerine ister tereyağı yakılır isters zeytinyağıyla servis yapılır.


Göbek marul yıkanıp, kurutulduktan sonra doğranır. Marketten alınan peynirli salata sosuyla harmanlanır. İçine tavada pişirilen peynir, kuru domates, kruton eklenir.

Bunlar da misafirimizin getirdiği "tapioca"lar. Üzerlerine tereyağı sürüp parmesan peyniri serpildikten sonra fırına verildiler. Parmesan peynirleri fırında kızarınca tadı Düzce, Bolu taraflarında meşhur olan "keş peyniri" nin tadına benzedi aynı. Üniversite yıllarında Geredeli can arkadaşımın getirdiği keş peynirler geldi aklıma. Öteki can arkadaşımla yerdik afiyetle :) Sanırım o yüzden çok sevdim bu parmesanlı tapiocayı.

4 yorum:

  1. Ajıım, çok ajım. Yazıyı okudukça da iyice acıktım.
    Bir bakayım dedim kaç gündür ses yok seda yok. Durup durup bombardıman yapmışsınız. Her şeyin mükemmel göründüğünden bahsetmeden de geçemeyeceğim. Ve aklıma da koydum. Sarımsaklı, brokolili pilavı kesin yapıcam. zaten bence harika olur. Bol sarımsaklı mezelerle pilavı çok yerim ben. Çok yakıştırırım. Artık yapınca siteye koyarım. Bir de blogunuza link veririm. Yazacağım başka bir şey var mıydı diye yazıya bakarken, kaç kere bakakaldım. Kadayıftı, yuvarlak köftelerdi. Telef oldum vallahi :D
    Bu kadar aradan sonra yazıyı okumak pek güzel geldi. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gibi bir blog yazarını defalarca baktırabildiysem ne mutluuu bana :)) Brokolili pilavı tavsiye ederim, sarımsağın pişmiş halini de seviyorsanız, beğeneceğinizi düşünüyorum. Bu aralar biraz boşladım blog işlerini, ama yazamasam da sizleri takip ediyorum ara ara. Çok teşekkürler güzel yorumunuz için, görüşmek üzere, sevgilerimle...

      Sil
  2. Her bir tarifin harika Rengi'mmmm canım ellerine sağlık tatlım hem görüntüsü hem anlatımı şahane. Becerikli ev hanımım benim:)) Çok öptüm tatlım seni..

    YanıtlaSil
  3. Canımmm neredesin tatlım. Taber ver Rengim benim.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...