10 Aralık 2012 Pazartesi

Tayland Yemek Festivali


3-7 Aralık Tayland Yemek Festivali vardı ve son gün gidebildik biz de.



Festival bir otelin restoranında hazırlanmış. Girişte, küçük bir masada, yöresel tatlar tanıtılmıştı. Kırmızı şişedeki sos, şekerli-acılı domates sosuna benziyor ve tadı oldukça güzel. Acıyı sevdikleri masanın üzerindeki kırmızı biberlerden anlaşılıyor zaten.





Girişteki tanıtım masasından sonra sol tarafta menü ve karşıda Tayland yöresel fotoğrafları yer alıyor. Salonun belli noktalarındaki televizyonlardan da ülkeye ait yemeklerin, doğanın, insanların gösterimi yapılıyor.



Bir köşede de bu süslü masa vardı. Üzerinde oyularak şekil verilmiş meyveler ve Tayland'a ait biblolar yer alıyordu. Masanın arkasında da meyveyi oyarak şekil veren kadınların fotoğrafı yer alıyordu.




Restorandan bir kare. Henüz salon boşken. Bir erkenden oradaydık :)


Ve bizim biricik Brezilyalı arkadaşımız Priscilla :) Onsuz gitmek olmazdı.


YEMEKLER



Bahar Sarması
Bu çıtır sarmanın içinde beyaz lahana var. Üzerine dökülen şekerli- acılı domates sosuyla muhteşem bir yiyecekti bu.


Tavuklu Pizza
Bu bahar sarması kadar çıtır değildi ama sosla birlikte gayet güzeldi.




Massaman Kai
Tavuk, biber salçası, patates ve hindistan cevizi sütüyle yapılan bir yemek. Bu yemeğin sadece yöresel adı yazılıydı. Tadı fena değildi. Bütün yemeklerde ortak olan şey aşırı baharatlı olmalarıydı. Bu yemek de fazla baharatlıydı benim için.



Khew-wan Kai
Fileto, yeşil biber salçası, hindistan cevizi sütü, fesleğen ve patlıcanla yapılan bir yemek bu da. Açıkçası bana çok iştah açıcı gelmediği için tadına da bakamadım ne yazık ki. Ama eminim bu da aşırı baharatlı bir yemekti.




Tavuklu Salata
Bu salatanın içinde kadayıfa benzer bir mazleme vardı ve şekerliydi tadı.



Tomyamkung
Karides çorbasını da denemedim. Normalde ben bu şehirde tam bir karides canavarı oldum ama çorbanın içindeki karidesler ne yazık ki iştah açıcı değildi.



Tavuk Yemeği
İçinde kuru soğan, taze soğan ve biber salçası olan bu tavuk yemeği bol baharatlı olmasına rağmen çok güzeldi.



Demirhindi Soslu Kızarmış Balık
Demirhindi bitkisini burada tanıdım ben. Pazarda, markette sıkça rastlanılan bir bitki. Bu bitkinin sosuyla kızartılmış balıklar. Tadı güzeldi ama ikinci kez almayı düşünmedim.




Tavuk Ezmeli Acılı Salata
Bunun tadı gerçekten çok güzeldi. Tavuktan çok peynir tadı aldım ben ama. Tavuklu olmasına rağmen hafif bir salataydı.




Phad Thai
Şekerli erişte makarnası ve içinde taze soğan vardı. Bu da fena değildi ama çok sevdiğimi söyleyemeyeceğim.



Yaseminli Tayland Pilavı
Bu şehirde hangi restorana gittiysek pilavları çok kötüydü. Marketlerde satılan pirinçler de restoranlardakinden farksızdı. Uzun zamandır pilav yemiyorum, o yüzden bu pilavı hiç denemedim bile.



Pudingli Pirinç Tatlısı
Bu tatlının sütlaca benzeyebileceği ümidiyle tadına bakmış bulundum ama gerçekten korkunç bir tadı vardı. "Bizim sütlacımız ne güzel bir tatlıymış yaa" dedirten bir tatlı. Pris beğenerek yedi. Burada da meşhur bir tatlıymış zaten.



Bu da benim soslu sarmalarla doldurulmuş tabağım :)



Kavun, karpuz, papaya meyveleri ve pirinç tatlısı. Tabağın altında da yemek menüsünün bulunduğu kağıt var. Tayland alfabesiyle de yazıyor yemeklerin adı. Alfabe gerçekten enteresan :)

Yemekler bahane sohbet şahane diyerek geçirdiğimiz bir gündü. Tayland yemeklerini genel olarak çok sevdiğimi söyleyemem ama tavuk ezmeli salatası ve soslu bahar sarmasıyla benden geçer not almış bulunmakta :))

Yemek görselleri bu siteye aittir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...