31 Ağustos 2013 Cumartesi

Yemek Yapıyoruz #13


"Çocuk menüsü" diyorum ben hiçbir çocuğun hayır diyemeyeceği köfte-pilav-patates kızartması üçlüsüne :)


Japon turbundan turşu yaptım. Soya sosu, sarımsak, tuz, sirke ve acı biberi bir kaba koyup doğranmış Japon turbunu ekledim ve 3-4 gün buzdolabında kapalı bir kapta beklettim. Normal kırmızı turptan da yapılabileceğini düşünüyorum. Çok lezzetli bir turşu oldu. Özellikle balık yemeklerinin yanına çok yakıştı.


Tatlı su balığı olan "tilapia" ve yanında turp turşusu :)


Tavada levrek balığı yaptım.


Tavada somon ve yanındaki de avokado püresi. Balığın yanına çok yakışan bu meze türü yiyecek için; 1 avokadoyu püre haline getirdim. İçine 1 yemek kaşığı kadar yoğurt koydum. İncecik doğranmış sarımsak ve dereotunu ekledim. Tuz, zeytinyağı ve biraz da limon ekledim son olarak.


Bu da yine avokado püresi ama bunda yoğurt kullanmadım. Sanırım yoğurtlu hali daha güzeldi.


Geleneksel bir Peru yiyeceği olan ceviche (seviçe)'yi açık büfe suşi restoranında görmüştüm eşimle. Nasıl bir şey olduğu hakkında hiçbir bilgimiz yoktu ama "nasıl olsa deniz ürünü, ne kadar kötü olabilir ki" mantığıyla denemeye karar verdik. İyi ki de denemişiz. Baksanıza hemen mutfakta seviçe yapmaya giriştim :)

Seviçe için levrek kullandım ben. Balığı ince uzun şekilde doğradım önce. Sonra üzerine limon ve portakal suyu sıktım bolca. 1 gün bu şekilde buzdolabında beklettim. Balıklar limon ve portakalın asidiyle piştiler. Ertesi gün limonun suyunu süzüp balıkların üzerine incecik doğranmış kuru soğan, incecik doğranmış turp, kök zencefil, pul biber, tuz, ince doğranmış maydanoz, taze nane, karabiber ve zeytinyağı ekledim. Kızarmış ekmekle servis edilmesi tavsiye ediliyor.

Biz bu tarife bayıldık. Farklı tatlara açıksanız kesinlikle denemelisiniz.



Bu sigara böreği tarzı börekleri yapmak için Asya mutfağına ait "spring rolls" denilen böreğin hazır olarak satılan yufkasını kullandım. Sünger gibi incecik bir yapısı var yufkanın. Börek için hazırlanan sostan fazla sürünce birden sönüveriyor yufka. Zaten Asya mutfağında da sossuz şekilde içine sebze koyularak kızartması yapılıyor. Ben kızartmak istemediğim için içlerine çok az börek sosu ve üzerlerine yumurta sarısı sürüp fırında pişirdim. Çıtır çıtır oldular. Yufkanın marifeti :p


Meksika mutfağına ait olan "água fresca" (taze su, taze içecek) olan bu içeceği yapmak için önce karpuzları çekirdeklerinden ayıklayıp blendera attım. Üzerine taze nane, çok az da kök zencefil ekledim. Mmmm muhteşem bir şey bu.


Marakuja suyu burada çık sık ve severek içtiğimiz taze meyve suyu. Keşke Türkiye'de de olsa bu meyveden dedirten bir kokusu var. Ekşi bir tada sahip, çekirdeklerini kabuğndan ayıklayıp blenderda çeviriyorum, üzerine az iktarda su ve arzuya göre şeker ilave ediyorum. Portakal suyu da ekleniyor bu meyve suyuna. Çok hoşuma gidiyor benim.
 

 Marakuja pasiflora bitkisinin meyvesidir. Bu sebeple de sakinleştirici, yatıştırıcı bir özelliği vardır. Brezilyalıların neden bu kadar sakin ve rahat olduklarının cevabı olabilir :)


Pancar salatası için önce pancarları haşlayıp ince uzun doğradım. Sonra sarımsak, maydanoz, taze nane doğrayıp ekledim. Üzerine zeytinyağı ve tuz ekledim.




Bir pazar sabahı Brezilyalı arkadaşımızla kahvaltı yaptık. Acuka yaptım kahvaltılık için. Beğenmeyeceğini düşünüp az yapmıştım ama o kadar hoşuna gitti ki tarifini istedi benden :)



Daha sonra da lokum eşliğinde Türk kahvesinin tanıtımını yaptım kendilerine :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...