31 Temmuz 2013 Çarşamba

Yemek Yapıyoruz #12


Ramazan Ayı'nda bol bol misafir ağırlayarak bu konuda biraz daha tecrübe kazandım diyebiliriz :) Hatta öyle ki, 4 gün ardarda bile başarabildim bunu :) Masada, mantar sote, zeytinyağlı taze fasülye ve tartar soslu karides var.

Yabancı memlekette olup bir de üzerine bulunduğunuz şehirde hiçbir Türk restoranı veya Türk marketi yoksa bazı şeyler imkansızlaşıyor. Mesela tam 1 senedir yaprak sarmasına ara verdik. Hazır yufka olmadığı için mecburen börekleri elimizde açtık. Tatlılar da keza öyle. Velhasıl kelam, Ramazan Ayı'nda daha da zormuş memleketten uzakta olmak. Tabii bir de bunun manevi tarafı var. Öyle çok kalabalık sofralar, ezan sesleri, top patlamaları olmuyor ne yazık ki. Ama yine de güzeldi.


Bu salatanın sosunda nar ekşisi, zeytinyağı, pul biber, karabiber, tuz, sumak, limon var. Salata malzemeleri olarak da domates, salatalık, roka, maydanoz, taze nane, soğan doğradım. Tam bir vitamin deposu oldu :)



Bu salatanın sosunda da sirke, bal, rendelenmiş parmesan peyniri, zeytinyağı, sarımsak rendesi, tuz, karabiber bulunuyor. Ölçüleri kafama göre yapıyorum ama balı fazla koymamakta fayda var. Yani 5 yemek kaşığı sirke koyduysak 2 yemek kaşığı bal yetecektir. Salata malzemeleri için de göbek marul, roka, maydanoz ve çeri domates kullandım. Üzerine de soğan halkalarıyle bir dilim domates koydum.


Normalde limonata içen biri değiimdir. Ama bu tarif ilgimi çekti ve denedim. Çok çok hoşuma gitti. Taze naneyle zencefil limonataya çok yakıştı.

Bu boyuttaki bir sürahi için malzemeler:
2 adet limon
1 su bardağı şeker

yarım demet taze nane
bir parça taze zencefil (küçük bir parça yeterli olur çünkü keskin bir tadı var, isterseniz toz zencefil de kullanabilirsini.)

 
Limonları güzelce yıkayıp kabuklarını büyükçe bir kaseye rendeliyoruz, şekeri de koyup yarım saat bekletiyoruz. Sonra limonların sularını ve nane yapraklarını üzerine ekleyip bu şekilde bekletebildiğimiz kadar bekletiyoruz. 1 saat de olur, ben 4 saat kadar bekletmiştim vaktim vardı. Daha sonra süzgeçten geçirip, sürahiye aktararak soğuk su ilave ediyoruz. Ben suyunu fotoğraftaki gibi yarısına kadar koymuştum ama çok şekerli geldi bana. Siz tadına bakarak suyunu ayarlayabilirsiniz. Son olarak da bir iki parça küçük zencefil atıyoruz içine, rendelersek daha belirgin olur tadı ve kokusu.


Limonata ertesi gün daha da hoşuma gitti benim. Taze naneyle zencefilin tadı tam geçmişti.


Elde açtığım peynirli böreklerim. Oklava olmadığı için tereyağla açtım hamurları. Çıtır çıtır oldular ama ne kadar sağlıklıdır orasını bilemiciim :)


Çok sevdiğim havuçlu tarçınlı muffinlerim.


Yoğurdu da evde yapıyorum uzun zamandır. Ama ayarını tutturmak zormuş hakikaten. Sonunda yenebilecek türden yoğurtlar yapabilmeye başladım :) Bu da ayarı tutmuş katı yoğurdum.


Hünkar beğendiyi ilk defa denedim. Güzel oldu ama :)

 

Bu da yine ilk defa denediğim hasanpaşa köfte. Ben küçük porsiyonlar yerine bir büyük porsiyon olarak yaptım.

Köftesi için:
250 gr kıyma
1 adet rendelenmiş soğan
1 yumurta
2-3 dilim ekmek içi (arzuya göre konmasa da olur)
maydanoz
pul biber, karabiber, kimyon, tuz

Püresi için:
1 orta boy patates
1 yemek kaşığı tereyağ
Süt (istenilen kıvama göre ayarlanır)
Tuz
 
Köfte 1 gün önceden hazırlanıp dolapta bekletilir. İstenilen büyüklükte parçalara ayrılan köftelere çanak şekli verilip 160 derecede 20 dakika pişirilir. Daha sonra içlerine patates püresi konulur, üzerine kaşar rendesi eklenir. Tepsiye salçalı suyu karışımı dökülür ve üzerine köfteler konur. 220 derecede 15 dakika kadar pişirilir.


Bu da artık kürt böreği hasretine dayanamayan Merve'nin kolları sıvayıp mutfağa girmesiyle ortaya çıktı :) Hasret kötü bir duygu. Ama gayet güzel oldu. Nefsimizi öldürdük :)



Kabak tatlısının üzerine tahin döküp yemeyi denediniz mi hiç? Eğer cevabınız hayırsa bu bir fırsat olsun ve bir dahaki sefere tahinle yemeyi deneyin. Biz çok beğendik.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...