28 Şubat 2013 Perşembe

Yemek Yapıyoruz #7

Çok ara verdim yazmaya. Bu ay biraz hastalıklarla geçti, yazmaya fırsat bulamadık. Neyse ki çok şükür sağlığıma kavuştum ve mutfağıma tam gaz geri döndüm :)) Allah kimsenin sağlığını elinden almasın.



Bu salatayı eşim yaptı. Hasta olduğum dönemde yemekler ondandı. Çeri domates, taze nane, taze fesleğen, maydanoz ve halka şeklinde doğranmış kuru soğan. Sos için de zeytinyağı, limon ve tuz. Balığın yanında enfes oluyor :)


Bunlar da benim küçük hamur kızartmalarım. Yoğurt, yumurta, un, tuz, kabartma tozuyla çok pratik bir kahvaltılık. Arzu edilirse iç harcı ekleyip de kızartılabilirler. Bu tat beni çocukluğuma götürüyor. Canım annem yapardı biz küçükken.


Lahmacun yaptım ben :) İlk denemeye göre gayet güzeldi.


Muzlu rulo pastayı bir başka severim. Bu da çocukluk anılarımı hatırlatır bana.



Evet, evde bir denemediğim baklava kalmıştı ona da sıvadım kolları. Hastalığı atlatır atlatmaz akşamın 9'unda baklava açarken buldum kendimi. Terapi gibi geldi inanın :) Ve ben şunu farkettim bu süreçte, ben pasta yemeyi değil pasta yapmayı seviyormuşum. Bu şöbiyetler de Allah için hiç fena değillerdi.


Muzlu cevizli bir pasta yapma girişiminde bulundum. Ceviz, tarçın ve hindistan cevizi pastaya çok yakıştı.


Ali nazik kebabım nasıl görünüyor? :)


Lokma tatlısı yapmaya çok hevesliydim. Ama yaparken o yağın kokusu beni biraz bunalttı. Bir daha yapacağımı pek sanmıyorum. Çünkü çok hızlı hareket etmek gerekiyor ve kızaran yağı solumak çok kötü. Neyse ki çıtır çıtır olabildiler :) Ama şekilleri lokmadan çok ördeğe benzemiş.


Kağıtta balık denediniz mi hiç? Cevabınız hayırsa kesinlikle bunu fırsat bilip denemelisiniz. Öncelikle jülyen doğranmış havuç, patates, kabak, yeşil biber, sarımsak, limon suyu, limon dilimi, defne yaprağı ve tuz zeytinyağında 10 dakika kadar çevirilir. Daha sonra balığın büyüklüğüne göre kesilen yağlı kağıdın üzerine bu sebzelerden bir parça koylur. Daha sonra balık sebzelerin üzerine koyulur ve biraz tuz serpilir. Üzerine zeytinyağı, limon dilimi ve defne yaprağı konularak kağıtla sıkıca sarılır. Ben balık olarak bir çeşit beyaz balık kullandım (tilapia). Levrek de bu tarife çok güzel gider. Daha sonra hazırlanan kağıtlar fırın tepsisine konulur ve 180 derecede yarım saat kadar pişirilir. Ne balık kokusu var, ne yağ kokusu. Mis gibi yemek :)


Sonunda puf puf poğaça yapmayı da öğrendim :) Meğer ben hamuru mayalamayı bilmiyormuşum :)))
Eee heyecan bol olunca sabır az oluyor işte, beklemek zul geliyor :)


Bu da yapması en kolay börek :) Ve tadı harika.

4 haşlanmış patates
2 yumurta (Birinin sarısı üzeri için)
1 su bardağı un
Yarım çay bardağı zeytinyağ
1 çay bardağı süt

Haşlanan patatesler püre haline getirilip bütün malzeme güzelce yoğurulur. Ele yapışan bir kıvamı olacak hamurun. Yarısı tepsiye serilir. İç malzemesi olarak zeytinyağında salça ve baharatlarla kavrulmuş kıyma konuşur. Üzerine hamurun diğer yarısı serilir. En üste yumurta sarısı ve zeytinyağ sürülüp çörekotu serpilir. 180 dereceli fırında pişirilir. Soğuduktan sonra sarımsaklı yoğurtla servis edilir ki parmaklar yenilsin :)


Köfte mantolu patlıcan yemeği hem sunum olarak hem de lezzet olarak gayet güzel. Köfte malzemesini yoğurup streç film yardımıyla közlenmiş patlıcana sardım. Fırında pişirdim.


Bu da elmalı, havuçlu kek. Kekim biraz haddinden fazla yumuşak oldu. Elmaların suyu da yumuşattı biraz, her ne kadar suyunu süzsem de. Ama tadı çok güzeldi. Elma, havuç, ceviz, tarçın, şekeri biraz tavada pişirdikten sonra pandispanyaya sarıp rulo yapıyorsunuz.


İşte benim favori yemeğim. Kendisiyle daha bu hafta tanıştık ve benim için zirvede yerini aldı. Etli soğan dolması. Dolmanın harcını, suda kaynatıp katlarını ayırdığım soğanlara sarıp salçalı tencerede biraz suyla pişirdim. Çok güzel oldular çoook :)

Bu ay da böyle geldi geçti işte. Ne öğrendiysek kar kaldı.

2 yorum:

  1. sıkı takipçinim merbomm, sen usta ahçı olmuşsun yahu :) tu tu tu maşallah! Allah nazarlardan saklasın.

    YanıtlaSil
  2. sağol annecimm :) eh işte kendi çapımda eğleniyorum ben de :) öpüyorum güzel ellerinden canım anacuğum :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...