15 Şubat 2013 Cuma

Brasília'da Karnaval

10 Şubat Pazar günü güzel bir plan yaptık. Portekizce hocamızın annesi bizi evlerine davet etti önce. Bizim için kek, kahve yapmış. Brezilya'ya ait yiyecekler de vardı masada. Hepsini tek tek denedim ama bizim damak tadımıza uyan yiyecek yoktu ne yazık ki.


*Pao de queijo (peynirli ekmek) daha önce de bildiğimiz bir tattı. Bunu seviyorum.

*Marakuja suyu burada sevdiğim bir içecek oldu. Marakuja meyvesinin çekirdeklerinden yapılıyor bu meyve suyu. Sakinleştirici özelliği olan bir meyveymiş.

*Havuçlu kek.

*Yumuşak kek yuvarlak kalıptaki kek oluyor. İçi puding gibiydi ve tadı güzeldi.

*Canjica (kanjika) dedikleri mısırın şeker ve sütle yumuşatılmış hali. Üzerinde de tarçın var. Ben mısırn bu halini pek beğenmedim. Mısırlı puding gibiydi aynı.

*Pamonha (pamonya) da yine mısırla yapılan çok enteresan bir yiyecek. Onu da pek beğenemedim. Hergün bizim evin yakınlarından pamonha satan bir kadın geçiyor "pamooonnnhaaaa" diye bağıra bağıra :) Hep merak ediyordum tadını ve deneme şansım oldu sonunda.

*Brezilyalıların içtiği kahve çok sert oluyor. Ben sütlü kahve içmeyi tercih ettim :)

*Ben de elmalı kurabiye yapıp götürdüm evlerine. Çok beğendiler :)

Yemek faslı bittikten sonra beraber karnaval alanına gittik. Çok merak ettiğim bir eylem değildi açıkçası karnaval, yani görmesem de olurdu ama madem davet edildik ve böyle bir fırsatımız var neden gitmeyelim dedik.

Büyük araçlarda müzikler çalıyordu. Çok kalabalıktı ortam. Biz zaten köşeden izledik öyle yaşlı teyzeler gibi :)

Şehrin ana caddesinde sabahın erken saatlerinde başlıyor karnaval ve yavaş yavaş ilerleyerek devam ediyor. En son yolun sonuna gelindiğinde şehri bir uçtan bir uca bitirmiş oluyorlar ve bu sabahı buluyor. 4 gün boyunca devam ediyor bu durum.















İşte karnaval meydanından birkaç görüntü.

Görüldüğü üzre normal insan görme şansı oldukça düşük :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...