23 Kasım 2012 Cuma

Ben Küçükken...

Ben küçükken de kedi manyağıydım. Öyle sakin sakin de sevmedim hiçbir zaman kedileri. Patilerini sıkıp, kulaklarını öpmeden olmadı, olmaz da. Kediciklerim her zaman hissetti onları can-ı gönülden sevdiğimi. Bu yüzden hiçbir zaman hiçbir kediden zarar görmedim. Aslına bakarsanız hiçbir hayvandan zarar görmedim ben.




Kediler asil hayvanlardır. O yüzden bir başka severim ben onları. İtaat etmezler, asidirler; başına buyruk yaşarlar. “Bana yemek verenin elini ayağını öpmem ben” mesajı verirler. Ve tertemizdirler.


Aslında bir kediniz varsa siz onun sahibi değil o sizin sahibiniz olur. Canı oynamak istiyorsa onunla oyun oynamak zorundasınızdır. Acıkmışsa yemeğini vermek zorundasınızdır.



 Evin dekorasyonunu tamamen ona odaklı düzenlersiniz. Eğer canı o saksının içindeki çiçeği yerle bir etmek istiyorsa bunu yapacaktır. Yasakları kabul etmez, engel tanımaz. O kadar merak eder ki; salon penceresinden cambaz gibi yürüyüp yemek odasına geçebilir. Sizin evde keşfedemediğiniz noktaları bulur. Yatağınızın altındaki kumaşı parçalayıp kendisine başkaları tarafından ulaşılması imkansız bir mekan ayarlar. Eğer sevilmek istemiyorsa orada uyur, yalnızıktan sıkılırsa kalkar gelir yanınıza, bacaklarınıza sürtünür durur “sev beni” diye.


 Akşam üzeri minderinin üzerinde mışıl mışıl uyurken birden kulaklar dikleşir, gözler fal taşı gibi açılır. Bizim duymadığımız bir sesi duymuştur, eğer öyleyse şanslıyız. Ama eğer onu uyandıran şey küçük bir kelebek ya da bir arıysa vay halimize. Fırlar, düşer peşine. Yakalamak uğruna ne perde bırakır evde ne tabak-çanak. Ve sonunda zaferle döner minderine.







Enteresan içgüdüleri olan bir hayvandır bir de. Mesela temizlik konusunda çok titizdir. Ama çok şapşal oldukları da bir gerçek. Sevdiği yemeğin kalanını yarına saklamak için üzerini örtme içgüdüsüne sahip fakat laminant parkeyle örtemeyeceğini asla farkedemeyecek kadar şapşal ve komik hayvandır kedicikler :)


  
Ve çok masumdurlar. Sizi ağlarken görürse eğer, başucunuzdan ayrılmaz, o da dertlenir sizinle. Gözlerinizin içine bakar, ta içine...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...