24 Ağustos 2012 Cuma

Yemek Yapıyoruz #1

Eveeett, ağustos ayı benim evliliğimin ilk ayı olması sebebiyle yemek denemelerimin de ilk evresi :) Yemek yapmayı daha öncesinden biliyordum tabii ama düzenli hayata geçiş yapınca anladım yemek yapmanın ne demek olduğunu. Öğrenciyken zaten yemek yapmak da yemek de bizim eğlencemizin bir parçasıydı. İş hayatım zaten kısa sürdü; 4 ay. Bu sürede de yemekleri haftanın 4 günü tatil yaparak okuyan kızkardeşim yapardı. Evlenince farkettim ki yemek yapmak aslında tam bir sanat. Sunumuyla, tadıyla, uyumuyla her şeyiyle. Ben de işte o sanatı azıcık ucundan icra etmeye başladım. Bakalım ağustos ayında neler yapmışım.


Acıbadem Kurabiyeleri

Bu küçük kurabiyeleri çok seviyorum. Bu küçük renkli pasta kağıtlarını da görünce bi şekilde değerlendirelim bakalım dedim :) Tarifi de şöyle:

Malzemeler:
2 yumurta akı
1 su bardağı çekilmiş badem
¼ su bardağı pirinç unu
¾ su bardağı toz şeker

Yapılışı:
Yumurta akları çırpılarak kar haline geldikten sonra şeker ilave edilir, tekrar çırpılır. Daha sonra pirinç unu ve badem eklenip karıştırılır. Yağlı kağıt serdiğiniz tepsiye (veya benim yaptığım gibi pasta kağıtlarına) kaşık yardımıyla konulur. Önceden ısıttığınız 180 derecede 25-30 dk üzerleri kzarıncaya kadar pişirilir. Afiyet olsun.


Çerkez Tavuğu
Benim sevdiğim bir mezedir çerkez tavuğu, yapımı da gayet kolay.

Malzemeler:
300 gr. tavuk göğsü
1 avuç ceviz içi
3 diş sarımsak
3 dilim bayat ekmek
1 litre su
tuz
üzeri için tereyağı ve pul biber


Yapılışı:
İlk olarak tavuk tuzlu suyla haşlanır. Haşlanan tavuklar, bayat ekmek blenderda karıştırılır. Daha sonra su ve tuz ilave edilir. Tereyağı eritilir ve pul biber ekleir. Tereyağı blenderdan tabağa aldığınız tavukların üzerine gezdirilir. Üzerine de bir iki ceviz parçası konabilir. Afiyet olsun :)



Mantar Sosolu Somon Izgara

Çok kolay ve çok lezzetli bir balık yemeği bu benim için. Sos için; soğan, tuz, karabiber zeytinyağında kavrulduktan sonra mantarlar eklenir, arzuya göre maydonoz da konulabilir.. Izgara yapılan somonların üzerine dökülür ve salatayla servis yapılır :)

Küçük Sandviçler

Kahvaltı için hazırladığım bu küçük sandviçlerin arasına peynir ve dere otu koydum. Birazcık da tost makinesinde ısıttım. Bence muhteşem oldular :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...