11 Ağustos 2012 Cumartesi

Brasilia'da İlk Günler


Yolculuğumuz 27 Temmuz'da Ankara'dan başladı. İstanbul'daki uçak değişiminden sonra Brezilya'nın Sao Paulo şehrine vardık. Buradaki aktarmadan sonra uçağımız Brasilia'ya doğru yol aldı. Beklemeler dahil toplam yolculuğumuz 24 saat sürdü. Sonrasında bir de jetlag olayımız oldu tabii. Türkiye'yle arasındaki saat farkı 6, 24 saat yolculuk, bunun üzerine biyolojik saatin ayarları bozuldu ve yaklaşık 1 hafta uyku problemimiz oldu.

Hep derler; yabancı bir ülkeye gittiğinizde kokular sizi mahveder diye. Uçaktan iner inmez, havaalanında aldım o "yabancı ülke" kokusunu. Bizimki peynir ağırlıklı bir kokuydu :) Brezilya'nın "Pao de queijo" dedikleri peynirli ekmekleri meşhur. Başta çok ağır gelmişti o koku ama sonrasında insan alışıyor. 

Pao De Queijo (Fotoğraf alıntıdır)


İnsanlarda çevreye karşı güven problemi var. Evimize ilk yerleştiğimiz gün anahtarları evde unutup apartmanın dışında kalmıştık ve insanları o evde yaşadığımıza inandırıp evimize girebilmemiz hayli zor olmuştu :) Ülkedeki büyük şehirlerde güvenlik problemi var fakat bu şehir başkent olması nedeniyle güvenlik önlemleri daha üst düzeyde. Bunun dışında benim gözlemlediğim kadarıyla insanlar selamlaşmayı ve muhabbeti çok seviyorlar.


Bu şehir 1956 yılında inşa edilmeye başlanmış ve 3,5 yılda yapımı bitmiş. Şehirdeki göl de yapay. Haliyle tarihi bir mekan bulunmuyor şehirde. Bu benim için büyük bir eksiklik oldu aslında. Çünkü bana şehrin ruhu yokmuş gibi geliyor. Her şey sonradan yapılma ve hepsi bir plan dahilinde. Çok tekdüze ve fazla planlı. Bana biraz soğuk geldi açıkçası bu durum. Plan elbette olması gerekendir fakat insan sürpriz mekanlar arıyor şehirde gezerken. Ama bulmaya imkan yok çünkü ileride nasıl bir mekanla, nasıl bir tasarımla karşılaşacağınızı kestirebiliyorsunuz. Çünkü şehir tamamen simetrik. Bu da insanda "Şehrin merkezi nerede?" duygusunun oluşmasına neden oluyor.

Ben de belki kültürümün etkisidir belki karakterimden dolayıdır bilemiyorum ama bir mekanda ruh arıyorum. Bunu burada yerine getirebilmek için şehirde gördüğüm birkaç binayı işaretledim ve belli dairelere sevdiğim insanları oturttum :) Mesela L2 yolu üzerindeki bir binada anneannem oturuyor, yolun yukarısında babaannemin evi var. Anne-babamın, arkadaşlarımın, kardeşlerimin :) Belki çok saçma ama bu şekilde şehre anlamlar yüklüyor ve daha kolay alışıyorum.

  
Brasilia Şehir Haritası



Şehir Kuzey ve Güney olmak üzere iki kanattan oluşmakta. Şehre kuşbakışı bakıldığında bir uçağı andırıyor. Ortada uzun bir gövde kenarlarda ise kanatlar mevcut. Gövdede bakanlıklar, oteller, tv kulesi, şehir parkı, katedral, meclis binası, şehrin simgesi olan Juscelino Kubitschek anıtı; kanatlarda ise yerleşim alanları yer alıyor. Kanatlar quadra denilen çeyreklerden oluşuyor. Bir quadra içinde market, kuaför, pet shop gibi mağazaları oluşturan küçük bir çarşı ve binalar bulunuyor.

Şehrin Gövde Kısmı

TV Kulesi


TV Kulesi aynı zamanda şehre yukarıdan bakma olanağı sağlıyor. 224 metre yüksekliğinde. İnsanların şehre baktığı noktanın yüksekliği ise 75 metre. Bu kulenin hemen alt tarafında mobilya, takı, ev aksesuarları, hediyelik eşyalar, çanta, ayakkabı, kıyafetlerin, tabloların satıldığı standlar bulunuyor. Standların ortasındaki küçük meydanda bir gösteriye denk gelmiştik. 5-6 kişilik bir gruptu. Grubun bir kısmı müzik çalıyor bir kısmı da akrobasiyle karışık stand-up gösterisi yapıyordu.


TV Kulesinin Altındaki Standlar


Şehir yapısal olarak oldukça düzenli ve altyapısı güçlü. Biz henüz o kadarına şahit olamadık ama günlerce yağmur yağdığı oluyormuş ve yağmurdan sonra su birikintisi görmek pek de mümkün değil.


Brasilia şehrindeki ilk günlerimiz. Lago Sul'de bir restoranda iftar yemeğindeyiz. Görünen manzaranın bir iki fotoğrafını çektik. Lago Sul; Brasilia şehrinde bir semt. "Güney Gölü" anlamına gelmektedir. 


Lago Sul

Lago Sul


Brasilia benim için güzel başladı umarım öyle de devam eder.

2 yorum:

  1. harika bir anlatışınız var :) kelimeleri o kadar güzel kullanmşsınız ki kendimi brezilya'da hissettim ve o peynir kokusunu aldım :) yazılarınızın devamını heyecanla bekliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Devamı da sizlerle olacaktır :) teşekkürler.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...