30 Nisan 2013 Salı

Yemek Yapıyoruz #9

Şu hastalık beni ziyaret ettiğinden beri beslenmeme dikkat eder oldum mecburen. Karatay ablamın tavsiyelerine uyarak da aldığım 6 kiloyu 3 haftada vermeyi başardım hatta :)

Bu ayki yemekler de ona göre yapıldı tabii. Şekersiz topkekler yaptım mesela.



İlk defa denediğim kuru meyve keklerim çok güzel oldular. İçinde elma kurusu, hurma, kuru incir, kuru kayısı, ceviz, tarçın, muz, keten tohumu, yumurta, süt, kepekli ve normal un var. Şeker hiç eklemedim, gerek de yokmuş zaten.



Taze soğanlı, peynirli ve kuru naneli omlet. Hmmm çok güzel :)



Bulgur pilavı ve salçalı tavuk but yaptım. Bulgur pilavına bayılıyorum.


Bu da elma kurularından yaptığım şekersiz hoşafım :) Şekersiz de gayet güzelmiş. Bir süre sonra vücut alışıyor zaten şekersiz ve tuzsuz yaşamaya. Tabii kriz günlerini saymazsak :))



Bu da kıymalı lahana böreği dedikleri yemeğim. Önce beyaz lahanaları haşladım güzelce, sonra tepsiye dizip kavrulmuş kıymayı koydum arasına. Üzerine de biraz kaşar peyniri dizdim. Sebze yemekleri aşığı olarak bunu da çok beğendim.


Bu ay buranın balıklarını tanımaya karar verdik. Marketlerdeki görevlilerin tavsiyeleri üzerine alıp alıp deniyoruz balıkları. Bu tambaqui adında bir balık. Pirana cinsinden olmakla birlikte doğal olarak Brezilya'nın Amazon Nehri'nde bulunurmuş. Tadı güzeldi. Sağ tarafta kalan kaburga kısmındaki eti daha az lezzetliydi ama.


Bu da dil balığı kızartması. En sevdiğim balık diyebilirim sanırım bunun için


Izgarada levrek de sevdiğimiz balıklardan oldu.



Ve tartar soslu karidesler. Bu çok çok çok hoşumuza giden bir tarif oldu. Tartar sosun içinde mayonez, kornişon turşu, taze soğan, maydanoz, kapari, sarımsak ve karabiber var. Mayonez ve turşulardan dolayı tuz eklemiyorum ayrıca. Hepsini robottan geçirip 7-8 dakika kadar limon suyuyla haşladığım karideslerle karıştırdım tartar sosunu. Ve mutlu son :)

2 yorum:

  1. hayranlıkla izliyorum seni merbom :) maşallah suphanallah.. aferin kızıma benim :) emincim çok kilo alacak çoook :)

    YanıtlaSil
  2. canım annemm :) çok teşekkür ederim. evet bu gidişle ikimiz de kilo alacağız :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...