24 Nisan 2013 Çarşamba

"Ahşap Boyama" Merakı

Kendime mutfağı hobi edinmek istemiştim aslında işin başında. Hergün değişik tarifler deneyip hem kendimi bu konuda geliştiriyor hem de mutlu oluyordum. Ama bir süre sonra baktım ki nimetle hobi olmuyormuş :) Yok onun tadına bakayım, acaba şekeri az mı oldu derken hoopp kilolar alınıyor. Bunu farkettikten sonra anladım ki kendime başka bir hobi bulmalıyım :)

Eşim de maketle uğraşıyor yıllardır, bana da maketi tavsiye etti ama hiç ilgimi çekmiyor ki maket işleri. Tankla tüfekle ne işim olur hem benim. Ben de kardeşime sordum bir tavsiyede bulunması için. Sevgili kardeşcağızımın da tavsiyeleriyle ahşap boyamaya merak salmış durumdayım.

Ahşap boyama yapmaya karar verdikten sonra o haftasonu eşimle kendimizi sanat malzemelerinin satıldğı bir kırtasiyeye attık. İşe yeni başlamam dolayısı ile başta sadece temel malzemeleri aldık. O gün heyecandan zor durdum boyama yapmamak için. Çünkü önce ortamı hazırlamak lazımdı tabii. Bizim yemek odası oldu hobi odası :) 4 odalı bu ev bize yetmez oldu onu anladık.


Ortamı da hazırladıktan sonra başladım işe. Aldıklarımın hepsini 2 günde bitirdim :) Heyecan ve istek had safhada olunca böyle oldu. Sonra eşim bana sürpriz yapıp kırtasiyeden birkaç parça daha almış; çok sevindim. "Ama bunları idareli boya" diye de tembihledi beni :)

Zaten o ilk heyecan geçtikten sonra biraz duruldum. Daha doğrusu olması gerektiği gibi yapar oldum. İlk günler boyaların kurumasını bile bekleyemiyordum. Haliyle işçiliği çok da güzel olmayan ürünler çıktı ortaya. Sabır, sabır, sabır... Her işin başı sabır işte :)

Bunlar da çıraklık dönemi meyveleri :)


Tabloyu süngerle 5-6 kat boyadıktan sonra dekupaj tekniği uyguladım.


Bu kutuda mumla eskitme ve dekupaj tekniği uyguladım.


Bu küçük kutularda da peçete dekupaj tekniğini uyguladım.


Soldaki cam kavanozu önce beyaz bir peçeteyi buruşturup tutkalla yapıştırdım. Daha sonra süngerle boyayıp vernikledim. Ortadaki kokuluğa peçete dekupaj tekniğini uyguladım. Sağdaki konserve kutusuna da şetirli boyama yapıp vernikledim.


Mumla eskitle tekniğini uygulayıp birkaç kat vernik sürdüm.


Bu peçetelikte de yine peçete dekupaj tekniğini uyguladım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...