5 Haziran 2014 Perşembe

"Rio de Janeiro" Tatilimiz *Bol Fotoğraf

Rio tatili yazısı 6 ay rötarla ancak yazılabildi.

6 Ocak 2014'te sabahtan düştük yollara eşimle. Santos Dumont Havaalanına iniş sanki okyanusun üzerine inmek gibiydi, uçağın iniş takımları açılmasına rağmen pencerelerden hala okyanus görünüyordu.

Copacabana plajının bir arka caddesindeki otelimize ulaşıp, eşyalarımızı bıraktıktan sonra havada sis görünmemesi sebebiyle ilk olarak Corcovado Tepesi'ni gezmeye karar verdik. Biz tepeye ulaşım için minibüsü tercih ettik. Bileti Copacabana'dan alıp aynı noktadan binerek yaklaşık 30 dakikalık bir yolculuğun ardından tepeye ulaştık.

Corcovado Tepesi'ndeki 38 metrelik Kurtarıcı İsa Heykeli dehşet vericiydi. O kadar büyük ve görkemli ki... Fotoğrafını çekmek için yerlerde yuvarlanmak gerekebiliyor. 2007'de Dünyanın yeni 7 harikasından biri olarak seçilmiş. Tepeden şehir manzarası ise muhteşemdi.

İlk gün Corcovado Tepesi'nde oyalandıktan sonra otele attık kendimizi. Erkenden yatıp, güneşle birlikte uyandık. Otelimizn hemen önünde otobüs durağını gördük. Üzerindeki bilgilendirme panosunu inceledikten sonra, gitmek istediğimiz belli başlı turistik bölgelere otobüsle ulaşımın çok kolay olabileceğini gördük. Aslında Rio'nun tehlikesi hakkında birçok defa uyarılmıştık. Anlatılan hikayelerin bir kısmı doğru bir kısmı efsaneydi belki. Ama tehlikeli bir şehir olması yadsınamaz bir gerçekti.
Otobüs Bilgilendirme Panosu

Biz önlem amaçlı, akşamları belli bir saatten sonra Copacabana Plaj'ına inmedik. Cadde üzerinde dolaştık ama yanımıza değerli eşyalarımızı almadan. Bütün ulaşımlarımızı halk otobüsüyle yaptık. Otobüslerin klimalı olması da avantaj sağladı bu duruma. Bindiğimiz bir otobüste muavin de şoför de kadındı. Otobüste yaşanan enteresan ve komik anlar da anı olarak kaldı bize. Aslında bir dezavantajı bulunmadığı takdirde, gidilen yabancı bir şehirde otobüse de binmek gerektiğini orada öğrendim.

2. gün Pão de Açúcar Tepesi'ne çıkmak üzere ilk teleferiğe bindik. İndiğimiz yer Urca Tepesi'ydi. Orada bir tur atıp 2. teleferiğe bindikten sonra Pão de Açúcar Tepesi'ne ulaştık. Manzara bu tepeden daha güzel görünüyordu. Havaalanı ayaklarınızın altında kalıyor; uçakların inişini izliyorsunuz. Manzaraya doymak mümkün değil, hele bir de gökyüzü açıksa.

Yarım günümüzü bu tepede dolaşarak geçirdikten sonra Botanik Parkı'na gitmek üzere yola koyulduk tekrar. Botanik Parkı olabildiğince büyük bir parktı. Girişte ufak bir restorandan sonra her yer yemyeşildi. Göletlerde yüzen nilüferler, pergolalara sarılmış sarmaşıklar, bambular... huzur verici bir ortamdı. Girişin sağ tarafında bir de Japon bahçesi bulunuyordu.

3. gün şehrin merkezini gezmek üzere otobüse bindik erkenden. Floriano Meydanı'na indikten sonra aşık olacaktım bu şehre. Tarihi kiliselerine, tiyatro binasına, ara sokaklarına... Bana çocukluğumun geçtiği yeri, Eminönü'nü hatırlattı burası. Bütün yapılar o kadar güzeldi ki, gördüğümüz her binaya, adını duyduğumuz veya duymadığımız her kiliseye girdik. Santa Teresa'da Selaron Merdivenlerini gezdikten sonra arka sokaklara indik. Her köşe başında 2 polis memuru görevde olduğu için güvende mi hissetmemiz gerektiğini, yoksa tehlikenin var olduğu anlamını taşıyan polislerin varlığından endişe mi duymamız gerektiğini kestiremedik. Bu ikilem şu kenarda dursun, biz mahalleyi çoktan gezdik bile. Evlerinin kapısının önüne çıkmış manikür, pedikür yaptıran kadınları, üzerleri boyanmış duvarları, elindeki hurdaları düzenleyen amcayı, birbirleriyle oynayan çocukları izledik. Gerçek Rio'yu da gördük.

Bizim için tatil demek, gezmek, dolaşmak, yeni tatlar denemek, farklı kültürleri öğrenmek, tarihi binaları incelemek anlamı taşıdığı için, Copacabana Plajı ikimizin de pek ilgisini çekmedi açıkçası. Rio'ya ayıp olması diye son akşam uğradık bir. Biraz taş topladım plajdan.

Doğasıyla, tarihiyle, havasıyla çok güzel bir şehirdi Rio. En azından bize görünen yüzü çok güzeldi.

Fotoğraflar eşim Mehmet Emin CİHAN'a aittir.

İki tarafı okyanusa açılan Santos Dumont havaalanı

Santos Dumont Havaalanı'nın içi !!!

"Nossa Senhora de Copacabana" Caddesi Üzerindeki Otelimiz

Brezilya'nın otobüslerinde bulunan turnike. Otobüs hareket halindeyken, çantayla bu turnikeden geçebilmek beceri ve tecrübe isteyen bir meziyettir :))

Corcovado Tepesi'nden Lagoon

Cristo Redentor (Corcovado Tepesi)

Corcovado tepesinden Rio

Corcovado Tepesi'nden Rio Manzarası

Pão de Açúcar tepesi'nden şehir manzarası

Pão de Açúcar tepesi'nden Copacabana Plajı

Arcos do Lapa (Lapa Kemeri)

Floriano Meydanı'ndaki Anıt

1909 yılında inşa edilip 2005-2010 yıllarında restore edilen tarihi tiyatro binası

Tarihi Tiyatro Binası

Merkezde bulunan Candelária kilisesi

Merkezdeki Tarihi Kiliselerden Biri

Merkezde bulunan São José kilisesi

Merkezdeki tarihi kiliselerden biri

Botanik Bahçesi

Botanik bahçesinde bitkilerle elde edilen ilaçlar

Botanik Parkı

Rio'nun Ara Sokakları
Portakallı Patlıcan Suyu

Kültür farkı gerçeğini en iyi açıklayan fotoğraf :) Bu işaret Brezilya'da şans anlamı taşıyor.

Selaron Merdivenleri'nde Türkiye Esintisi

Selaron Merdivenleri'nde Hz. Fatıma^'nın Eli

Selaron Merdivenleri'nde Kabe ve Hz. Muhammed'in İsmi

Selaron Merdivenleri'nde Türkiye esintisi

Rio'da bir altgeçit

Maracanã Stadı

Copacabana plajının arkasında kalan favelalar (gecekondular)