29 Mart 2013 Cuma

Foz Do İguassu Şelaleleri

22 Mart Cuma günü sabah 11'de düştük yollara. Curutiba üzerinden aktarmayla 4 saatlik yolculuğun sonunda İguassu'ya ulaştık.

Otelimiz havaalanına çok yakındı, hemen eşyalarımızı bırakıp etrafı keşfedelim dedik. Bu arada otelimiz ekolojik oteldi ve benim çok hoşuma gitti. Ağaçlarda maymunlar oynuyorlardı :) Bahçe içerisinde küçük küçük evler şeklindeydi otel. Yemek alanı için yarı kapalı küçük bir mekan düzenlenmiş. Daha çok gençlerin takıldığı bir yer olduğu için de konsept o şekildeydi.

Eşyalarımızı bıraktıktan sonra helikopter seslerini duyduk. Pist hemen otelin yanındaymış. Benim helikopter arzum hiç sönmediği için gidip bakmak istedim hemen. O arada eşim biletleri almış bile, çok acele oldu benim için :)

Pilotumuz kadındı :) 10 dakika kadar utr attık şelalaelerin üzerinde.

Sol taraf Arjantin sağ taraf Brezilya oluyor. Biz Arjantin tarafına geçemedik. Güzergah farklıydı ve bizim o kadar zamanımız yoktu. Suyun büyük kısmı Arjantin tarafından dökülüyor ve haliyle manzaranın güzelliği Brezilya tarafından görülüyor.

Ertesi gün, bot turu yapmak için ormanın içerisinden geçtik önce. 15 dakikalık kadar kısa bir gezintiydi. Gezerken rehber bot turuyla ilgili kısa bilgiler verdi.

Bota binmeden önce ayakkabılarımızı çıkartmamız söylendi. Ben fazla ıslanmayız düşüncesiyle çıkartmayacaktım ama sonunda ben de çıkardım. Eşyalarımızı dolaplara bıraktıktan sonra bota bindik. 20-25 dakikalık bir turdu. Şelalelere yaklaştıkça heyecan arttı tabii :)

En son geldiğimiz noktada öyle bir su çarpıyordu ki, nefes almak bile zordu. Yağmurlukların hiçbir anlamı kalmadı :) baştan aşağı ıslandık.

Şansımıza hava güneşliydi de çabuk kuruduk ve parkı gezmeye başladık.
Şelaleleri seyretmek için belli noktalarda seyir alanları oluşturulmuş. Her noktadan baktık biz de.

Bu hayvancıklar da insanların arasına karışmış yaşayıp gidiyorlar :) 3 tanesi bir olup fotoğraf makinesinin çantasına bağladığım peynirli ekmeklerlerin poşetine saldırdılar. Öyle bir abandılar ki bir an üzerime atlayacaklar sandım. Neyse ki poşeti yırtabildiler de afiyetle yediler peynirli ekmekleri :)

Seyir alanlarından şelalelerin görünüşü.

Şelaleler üzerinde seyir platformları da oluşturulmuş. Ama bu platformda gezmek de bota binmek gibi bir şey. Biz çok ileriye gitmedik çünkü bayağı ıslatıyor sular.

İlk akşam merkeze gidip gezdik. Sokaklar güzeldi, geniş kaldırımlar vardı ve hayat canlıydı. 3 saat kadar dolandık merkezde. Bu tek kişilik motor taksileri gördük sonra. Bildiğimiz bir yer olsa binip gidecektik ama şehri bilmeynince deneyemedik :)